|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Następna strona | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Cel zajęć:
Koło Młodych Miłośników Przyrody odwiedziło pasiekę, w której odbyły się zajęcia dydaktyczne. Pszczelarz, pan Lucjan Rakowiecki serdecznie przywitał uczniów, zaprezentował im pusty ul bez roju pszczelego, omówił jego budowę oraz opowiedział o tym jak powstaje plaster miodu, zwrócił uwagę uczniów na różnorodne zadania pszczół w ulu, jaką rolę spełnia matka, robotnica, truteń.
Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały wypowiedzi, zadawały pytania .Dużą atrakcją dla uczniów był strój ochronny pszczelarza, kapelusz z siatką i urządzenie do odymiania tzw. podkurzacz. Na zajęciach w pasiece uczniowie pozyskali cenną wiedzę dotyczącą tych pożytecznych owadów. Uczniowie dowiedzieli się również jak należy właściwie postępować w przypadku ukąszenia przez pszczoły. Uważam, że zajęcia w pasiece są dobrym przykładem bezpośredniej obserwacji przyrody przez uczniów. Uczniowie po zajęciach:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Następna strona | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|