gora



Poprzednia strona

Powrót na stronę główną

Następna strona

 
W świecie pszczół
zajęcia dydaktyczne w pasiece.

 Cel zajęć:

  • znaczenie pszczół w przyrodzie

  • zapoznanie uczniów z hierarchią czynności pszczół w roju pszczelim

  • poznanie budowy ula

  • jak powstaje miód i inne produkty pszczele: wosk, mleczko pszczele, pierzga (pyłek kwiatowy zmagazynowany i zakonserwowany w komórkach plastra) i inne.

Koło Młodych Miłośników Przyrody odwiedziło pasiekę, w której odbyły się zajęcia dydaktyczne.

Pszczelarz, pan Lucjan Rakowiecki serdecznie przywitał uczniów, zaprezentował im pusty ul bez roju pszczelego, omówił jego budowę oraz opowiedział o tym jak powstaje plaster miodu, zwrócił uwagę uczniów na różnorodne zadania pszczół w ulu, jaką rolę spełnia matka, robotnica, truteń.

 

 

A Królowa – Matka B Robotnica  C Truteń

Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały wypowiedzi, zadawały pytania .Dużą atrakcją dla uczniów był strój ochronny pszczelarza, kapelusz z siatką i urządzenie do odymiania tzw. podkurzacz.

Na zajęciach w pasiece uczniowie pozyskali cenną wiedzę dotyczącą tych pożytecznych owadów. Uczniowie dowiedzieli się również jak należy właściwie postępować w przypadku ukąszenia przez pszczoły.

Uważam, że zajęcia w pasiece są dobrym przykładem bezpośredniej obserwacji przyrody przez uczniów.

Uczniowie po zajęciach:

  • znają rolę pszczół w przyrodzie

  • wiedzą jak powstaje miód

  • znają zadania pszczół w roju

  • potrafią opisać wykorzystanie pszczół przez człowieka

Do Góry


Poprzednia strona

Powrót na stronę główną

Następna strona