|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Następna strona | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Pakiet zawiera instrukcje przygotowania przyrządów do przeprowadzenia badań oraz ankiety;
Pakiet ma na celu umożliwienie uczniom w różnym wieku poznania środowiska rzek i potoków, a także zwrócenie im uwagi na potrzebę ochrony środowiska oraz udostępnienie nauczycielom pomocy dydaktycznych. Obiektem naszych badań była rzeka Warta oraz przyrządy hydrometryczne znajdujące się na niej. W zajęciach uczestniczyła pani Wiesława Goc, która prowadzi codzienne odczyty z wodowskazu i hydrografu (posterunek hydrologiczny nr 372 na rzece Warcie), które następnie przekazuje do IMGW w Częstochowie, dalej informacje przekazywane są do Poznania.
Pani Goc przekazała uczniom informacje dotyczące pomiaru stanu wody i prędkości przepływu. Wspólnie odczytaliśmy stan wody w Warcie, który to w tym dniu wynosił 31 cm. Dzieci nauczyły się prawidłowego odczytywania poziomu wody w rzece za pomocą wodowskazu. Następnie pani Goc zaprezentowała im hydrograf - jego budowę i funkcję. Dzieci mogły z bliska obejrzeć to ciekawe urządzenie, dowiedziały się do czego służy i w jakim celu dokonuje się pomiarów. Uczniowie zadawali dużo pytań, na które otrzymywały fachowe odpowiedzi.
Ponadto uczniowie przeprowadzili pod kontrolą nauczyciela następujące pomiary jak; szerokość i głębokość rzeki, zmierzyli temperaturę wody w rzece, opisali dno rzeki, rozpoznali gatunki roślin w rzece i na jej brzegach oraz śmieci w rzece. Zaangażowanie uczniów podczas zajęć było imponujące, uważam ,że cel zajęć terenowych został osiągnięty. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Następna strona | ||||||||||||||||||||||||||||||
|